Met iPads en begeleiding bestrijden we het eenzaamheidsvirus

Sinds het coronavirus is de behoefte aan digitale zorg op afstand groter dan ooit. RAM-IT en Design for Care sloegen de handen ineen. ‘Met iPads en laptops brengen we bewoners van zorginstellingen weer in contact met zorgpersoneel, familie en mantelzorgers.

#8 – 23 maart, Delft: “Voetbalkleedkamer afgekeurd! Kunt u het crisiscentrum met spoed verhuizen?”

Marcel van der Vaart, Relatiemanager Eerstelijnszorg RAM-IT, vertelt over de crisiscentra van HAP’s en de IT die daarvoor nodig is. De coronaspreekkamer in de kleedkamer van de voetbalclub is afgekeurd. Hoe snel kunnen jullie het crisiscentrum verhuizen?

#7 – Zorg & ICT in bijzondere tijden

Diverse medewerkers van RAM Infotechnology vertellen over hun ervaringen van de afgelopen weken. In deze video zien we hoe medewerkers van RAM Infotechnology de afgelopen weken met ICT hebben kunnen bijdragen aan de opbouw van corona-crisiscentra voor huisartsenposten…

#6 – 19 maart, Tilburg: “Bewoners waren ontroerd toen ze konden videobellen met familie”

Arie Wentzel en Peter Langenbach, field engineer en SOS-medewerker (Service on Site) buitendienst, vertellen over wat er bij komt kijken om met beeldbellen of videobellen contact te houden.

#5 – 21 maart, 16 uur Schiedam: “Een strak georganiseerd proces”

Marcel van der Vaart, Relatiemanager Eerstelijnszorg RAM-IT, vertelt over de crisiscentra van HAP’s en de IT die daarvoor nodig is. We doen niet heel anders dan een ‘normale’ uitrol in ‘normale’ tijden. Alleen veeeel sneller.

#4 – 28 maart, Utrecht: “Video-bellend hebben we een printer geïnstalleerd”

Nevil van Reijen, Teamleider Servicedesk & Buitendienst, vertelt over wat er bij komt kijken om thuiswerken en ambulant werken te ondersteunen. “De vraag achter de vraag is voor onze Servicedesk cruciaal”.

#3 – 16 maart, 20 uur Apeldoorn: “IF … THEN … ELSE…”

Marcel van der Vaart, Relatiemanager Eerstelijnszorg RAM-IT, vertelt over de crisiscentra van HAP’s en de IT die daarvoor nodig is. We doen niet heel anders dan een ‘normale’ uitrol in ‘normale’ tijden. Alleen veeeel sneller.

#2 – 20 maart, 8 uur Delft: “Van voetbalkleedkamer naar corona crisis-spreekkamer”

Marcel van der Vaart, Relatiemanager Eerstelijnszorg RAM-IT, vertelt over de crisiscentra van HAP’s en de IT die daarvoor nodig is. Kunnen jullie een corona crisis-spreekkamer inrichten? Maandag operationeel . In de kleedkamer van de voetbalvereniging.

#1 – 16 maart, 8:00 uur Leiderdorp: “Binnen 24 uur MOET alles draaien.”

Marcel van der Vaart, Relatiemanager Eerstelijnszorg RAM-IT, vertelt over de crisiscentra van HAP’s en de IT die daarvoor nodig is. Zijn eerste spoedklus is voor de HAP in Leiderdorp. “Binnen 24 uur MOET alles draaien.”

Bijzondere tijden: dit doet RAM Infotechnology in de coronacrisis

Het zijn bijzondere tijden. Veel mensen werken wel eens een dagje vanuit huis, maar op dit moment is een groot deel van de Nederlandse beroepsbevolking thuis aan het werk. Ook bij RAM Infotechnology nemen we maatregelen. Allemaal vanwege het coronavirus, dat de hele wereld in zijn greep houdt.

%

asdf